Jag anade nästan att Motell E6:an hade upphört. Kan på ett sätt förstå att man lägger ner ett motell eller en mack när vägarna dras om och kundunderlaget minskar men varför ersätter man inte de nedlagda med nya ställen på de nya vägarna?
En orsak kanske är att man inte gärna bygger extra avfarter utmed en motorväg. Man gjorde det med Motell Björkäng som förr låg utmed gamla dragningen av E6 en mil söder om Varberg. Detta Motell uppförde man på nytt vid nya motorvägen och gjorde en avfart vad jag förstår enbart för "Motellet" eller som det nu blev mack och värdshus.
Heder till trafikplanerarna i Varberg :) Sen Nalles och Hummelsta stängdes finns i stort sett inga klassiska, vägnära mat- eller sovställen mellan Örebro och Stockholm. Och det vare sig man åker E18 eller E20. Det blir till att krångla sig in i stadskärnor eller äta på McDonalds
Den här macken har man handlat många glassar och mycket godis när man var liten på 70 & 80-talet. Den är ju fortfarande intakt även om motellet inte är motell längre. Macken har alltid haft ett utbud av båtrelaterade produkter. Tror den överlevt mycket pga Åsa Camping som ligger intill samt att inflyttningen till Åsa varit kraftig de senaste 10 åren, från ca 400 inv 1970 till 3400 inv 2010.
Det fanns tidigare även en Shellmack i Frillesås några kilometer söderut längs E6. Denna mack är dock numera nedlagd..
Strax norr om Frillesås passerade E6 över järnvägen på en smal och svängande viadukt med från norr feldoserad brant påfarter, Rågelundsviadukten. Det var inte bara en långtradare som välte här, skapade enorma köer och lasten spreds ner över den närliggande campingen och badstranden. Idag är både E6 och järnvägen omlagd, järnvägen cykelbana och viadukten omgjord till att bara vara en rörbro över cykelbanan...
Så här ser det ut nu:
SvaraRaderahttp://g.co/maps/kvznv
Kan du sende en ny link på hvordan det ser ut nu?
RaderaFungerar det inte att kopiera:
Raderahttp://g.co/maps/kvznv
och klistra in i din webläsare?
Jag har lagt till en Platsangivelse i inlägget också.
Jag lägger in en bild :)
RaderaTakker..Utrolig hva man har kjørt forbi uten og ha vist hva det var, det er jo en god unnskyldning for og ta en ny tur langs rikstvåan til sommeren.
RaderaJag anade nästan att Motell E6:an hade upphört.
SvaraRaderaKan på ett sätt förstå att man lägger ner ett motell eller en mack när vägarna dras om och kundunderlaget minskar men varför ersätter man inte de nedlagda med nya ställen på de nya vägarna?
En orsak kanske är att man inte gärna bygger extra avfarter utmed en motorväg.
SvaraRaderaMan gjorde det med Motell Björkäng som förr låg utmed gamla dragningen av E6 en mil söder om Varberg. Detta Motell uppförde man på nytt vid nya motorvägen och gjorde en avfart vad jag förstår enbart för "Motellet" eller som det nu blev mack och värdshus.
Heder till trafikplanerarna i Varberg :)
RaderaSen Nalles och Hummelsta stängdes finns i stort sett inga klassiska, vägnära mat- eller sovställen mellan Örebro och Stockholm. Och det vare sig man åker E18 eller E20. Det blir till att krångla sig in i stadskärnor eller äta på McDonalds
Den här macken har man handlat många glassar och mycket godis när man var liten på 70 & 80-talet. Den är ju fortfarande intakt även om motellet inte är motell längre. Macken har alltid haft ett utbud av båtrelaterade produkter. Tror den överlevt mycket pga Åsa Camping som ligger intill samt att inflyttningen till Åsa varit kraftig de senaste 10 åren, från ca 400 inv 1970 till 3400 inv 2010.
SvaraRaderaDet fanns tidigare även en Shellmack i Frillesås några kilometer söderut längs E6. Denna mack är dock numera nedlagd..
SvaraRaderaStrax norr om Frillesås passerade E6 över järnvägen på en smal och svängande viadukt med från norr feldoserad brant påfarter, Rågelundsviadukten. Det var inte bara en långtradare som välte här, skapade enorma köer och lasten spreds ner över den närliggande campingen och badstranden. Idag är både E6 och järnvägen omlagd, järnvägen cykelbana och viadukten omgjord till att bara vara en rörbro över cykelbanan...